Dzień Dobrych Praktyk

W zajęciach brali udział studenci drugiego i trzeciego roku filologii angielskiej, nauczycielskiej ścieżki dyplomowania. Celem spotkania było podsumowanie praktyk bieżącego semestru, wymiana doświadczeń i ciekawych pomysłów pod hasłem: Współczesny nauczyciel dobrym pedagogiem, dydaktykiem i psychologiem.
Po krótkim wprowadzeniu i integracji, studenci zostali podzieleni na grupy i starali się znaleźć odpowiedzi na pytania związane z pracą nauczyciela, m.in. kim jest pedagog, a kim dydaktyk?, Czym charakteryzują się zadania integracyjne? Dlaczego nauczyciel powinien być psychologiem? Studenci mieli również możliwość podzielenia się swoimi doświadczeniami zdobytymi podczas praktyki samodzielnej (3 rok) i obserwacyjnej (2 rok), m.in. jakie były nasze największe sukcesy w nauczaniu angielskiego podczas praktyk (3 rok), jaka lekcja/ ćwiczenie, które obserwowaliśmy było naszym zdaniem najbardziej wartościowe, jakich błędów (zaobserwowanych i popełnionych) należy unikać w pracy nauczyciela, jak można je naprawić i czy można je usprawiedliwić. Na zakończenie Dnia Dobrych Praktyk odbyło się spotkanie z panią psycholog, mgr Karoliną Sobierajską, która opowiedziała krótko o swojej pracy w szkole i przedstawiła temat: Dobry nauczyciel oczami współczesnego ucznia. Perspektywa psychologa szkolnego. Studenci mieli również okazję uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.
Podczas Dnia Dobrych Praktyk studenci zagrali w kilka gier, dzięki którym mogli lepiej się poznać, a w przerwach mieli czas na kawę i drobny słodki poczęstunek przygotowany przez studentów 3 roku.
autor: Dawid Głowacz, student 3 roku filologii angielskiej